Vardag

Efter tre annorlunda, men väldigt roliga, veckor så börjar vardagen sakta men säkert hitta tillbaka. Inga gäster, och nu är Betlehem den fasta basen. Men snart så är det påsk igen, och då blir det mycket ledighet igen. Men till dess så ska jag köra på som vanligt (inshallah).

I måndags så var det vaktmästeri som stod på tabellen, jag gick till sopcontainern med ogräs och annat smått och gått som Sami hade rivit upp ur trädgårdslanden, det tog hela förmiddagen. På eftermiddagen var jag först med på en idrottslektion och därefter så satt jag i materialrummet och grejade med det ena och det andra där. Kvällen spenderades hemma i lyan.

Tisdagen började med att jag och Elias sopade skolgården och tömde deras skräpförråd, därefter så sopade jag och gjorde fint i fruktträdgården (inte dåligt med en sådan). Eftermiddagen spenderades som de flesta eftermiddagarna på SIRA-skolan, japp, i materialrummet. När dagen var över så sprang jag upp på stan ett tag, hälsade på lite vänner i deras butiker och njöt över att vara tillbaka i Betlehem. På kvällen kollade jag och Ahmed på Transformers 2 i hans container, riktigt schysst film och ännu schysstare kompis.

Idag onsdag har jag i princip mailat hela dagen på Sabeel. Det är angående sommarens Global Young Adult Festival, något som jag tror kan komma att bli fett. Dessutom är jag snart klar med mailen också, vilket ska bli sååååå skönt. I och med att Mr. Obama är i trakterna så fick jag sluta tidigare, då de stänger av vissa vägar i Jerusalem. Detta ”firade” jag med att gå upp på stan i det ”moderna Jerusalem”, kolla runt i butiker, lyssna på alla människor, bara njuta och självklart dricka en god latte (s0m kanske borde ingå i att njuta). Nu på kvällen så har jag sysselsatt med att leta lite sommarjobb, greja lite med datorn och skypat med sköna vänner i Göteborg.

När man har haft mycket för sig, så finns det inget bättre än att finna vardagen igen.

Lukas 12:15

Och han sade till dem: ”Akta er för allt habegär. En människas livberor inte av överflöd på ägodelar.”

———————————————————————————————————————————————————

After three different, but very good, weeks so do everything starts to come back to normal. No guests, and living in Bethlehem. But soon is it easter, and then will it be a lot of spare time. But until then, will life be like normal (inshallah).

The Monday this week was it time to be a gardener again, I went back and forward to the container to throw a lot of grass and other things that Sami had been digging in the garden, it took until lunch. On the afternoon so was I assistent on a gymnastic lesson, and there after was it time for the material room, I did some different stuffs. The evening was spent in the crib.

The Tuesdag started with cleaning of the school yard together with Elias, we also cleaned the garbage room. After that I wiped the fruit garden (it is nice with a fruit garden). The afternoon was spent like the most afternoons at the SIRA-school, yes, in the material room. When the school day was over, then I went to the city, visiting some friends in their stores, and also just be walking around to feel Bethlehem again. I went to Ahmeds container on the evening, we watched Transformers 2, a great movie, and a greater friend.

Today, Wedensday, have I been sending E-mails almost all the day at Sabeel. The E-mails are all about our up-coming Global Young Adult Festival, which I think is going to be great. And by the way, so am I soon done with all E-mails, and it feels soooooo good. I also finished work a bit earlier today, thanks to that Obama is in town, and they close a lot of roads in Jerusalem. I ”celebrated” it to walk up on the city of ”New Jerusalem”. I was visiting some stores, listening to peoples, and just relaxing and enjoying life, I also took good Latte (which probably is included in enjoying life).  This evening have been spent with applying for summer jobs, fix with the computer and also skyping with some nice friends in Göteborg.

When you have been busy, and up to a lot of thing, then is nothing better than go back to normal life again.

Luke 12:15

Then he said to them, “Watch out! Be on your guard against all kinds of greed; life does not consist in an abundance of possessions.

Jag bjuder på två bilder från det ”Modernare Jerusalem”, som jag tog för ett par veckor sedan.
I give you two pictures from the ”Modern Jerusalem”, which i took a couple of weeks ago.

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.