Bring my blog back to life

Hej mina vänner,

Nu har bloggen slumrat länge nog. Dags att vakna igen. Som ni kanske alla vet så åkte jag hem från Palestina den 30:e december, då jag praktiskt taget var utbränd, i alla fall en bit på vägen. Detta innebär att jag var hemma till och med den 17:e februari och vilade. De sista dagarna hemma var jättenervös, jag sov dåligt tre nätter i rad, jag bävade för hur länge de skulle hålla mig på flygplatsen, för jag visste att de skulle fråga vart jag skulle vara, och då skulle jag svara Betlehem, och då skulle de pina mig ett tag.

Men tack Gud, så gick jag tillsammans med pappa på flygplatsen, då mina föräldrar och min moster var med mig hit. Och då frågade de mig aldrig vart jag skulle vara = ingen väntan på flygplatsen. Skönt.

Första veckan spenderades alltså här med mina gäster hemifrån, vi semestrade och hade gott tillsammans! Jerusalem, Nasaret, Tiberias, Kapernaum, Hebron, Betlehem, Jeriko och Döda Havet hann vi med. Men resan blev ändå inte särskilt turistig, inte som de klassiska chaterresorna, vi träffade mycket människor, gick till de platserna där det inte fanns några turister och brydde oss inte jättemycket om ”de heliga platserna”.  När mina föräldrar och moster åkte hem, då började det ”vanliga livet igen”.

Mitt nya schema är att vara här i Betlehem två dagar i veckan, och fortsätta med det vanliga. Jag kommer att vara på Sabeel i Jerusalem tre dagar i veckan, där kommer jag mest att arbete med sommarens festival, ”Global Young Adult Festival”.

På onsdagen kom Frida och Sara, två tjejer från Mariannelunds Folkhögskola, för att göra sin praktik här i en vecka. Det var riktigt roligt att ha dem här. Även om jag nu i efterhand sitter med huvudvärk, ni vet, tjejer pratar ju så mycket (hehe, närå, men huvudvärk har jag). Vi hittade på lite allt möjlig, bl.a.; en sväng till Döda Havet och Jeriko, moskén och synagogan i Hebron, Jerusalemshäng, svampbobparty, häng här i Betlehem och mycket annat! Kul.

I morgon styr jag kosan mot Jeriko, där jag ska volontära på SIRA-skolan en vecka. Det ska bli riktigt kul! Och skönt att komma till den riktiga värmen!

(If you speak english, use translate this time).

Allt gott!

Kram John

Psalm 28:8

Herren är sitt folks styrka,
sin smordes tillflykt och räddning.

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.